logo

Friday 21st of September 2018

Главное меню

Авторизация




Главная Открытые уроки Конспект урока английского языка в 8 классе по теме:«The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland»
Конспект урока английского языка в 8 классе по теме:«The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland» Печать

 

Учитель: Бороздина О.Н.

                                                            Цели  урока:

1.Развивающий аспект: развивать внимание, память, способности к целеустремленной работе, способности осуществлять продуктивные речевые действия;

2.Воспитательный аспект: воспитание уважительного отношения к фактам культуры страны изучаемого языка и осознания своей собственной  культуры; формирование потребности в сотрудничестве;

3.Учебный аспект: совершенствование умений и навыков практического владения английским языком  по данной  теме по аудированию, говорению и чтению.

 

Ход занятия

Этап / подэтап учебного занятия

Время

Используемые электронные образовательные ресурсы

 Начало урока:

1) Организационный момент

 

1 минута

 

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Приветствует детей по-английски

Good morning, boys and girls!

Nice to meet you!

Отмечает в журнале отсутствующих

Приветствуют учителя:

Good morning!

Nice to meet you too!

Отвечают на вопросы учителя об отсутствующих.

Этап / подэтап учебного занятия

Время

Используемые электронные образовательные ресурсы

2) Мотивационная актуализация

 

3 минуты

 

Деятельность учителя

Деятельность ученика

 Тoday  we have an unusual lesson – a competition. There will be two teams at the lesson: the girl's team and the boy’s team. You will show your knowledge of the United Kingdom because our lesson is devoted to this country. You will have several tasks at the lesson. Some of them were prepared at home. I hope  your competition will be fun. I have lots of red and blue stars here. For an excellent answer you will get a red star, for a good answer – a blue star. At the end of the  competition you will count all the stars you will have received. The team with the biggest number of the red stars will be the winner. The pupils who show the best knowledge of the UK will be given the special prizes. Let’ s start our competition  and introduce our teams to each other.

What’s the name of the girl’s team?

What’s the name of the boy’s team?

 

 

Выслушивают учебную ситуацию учителя и мотивируются на занятие.

 

 

 

 

 

 

 

Girls: «The name of our team is «The Rose».

Boys: «The name of our team is «The Daffodil».

Этап / подэтап учебного занятия

Время

Используемые электронные образовательные ресурсы

3) Фонетическая зарядка

2  минуты

 

Деятельность учителя

Деятельность ученика

 Учитель предлагает учащимся определить реалии британской культуры.

The British Isles, Great Britain, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, , England, Wales, the London Eye, Dublin, Trafalgar Square, Nelson’s column.

Учащиеся не называют

The Republic of Ireland, Dublin.

Этап / подэтап учебного занятия

Время

Используемые электронные образовательные ресурсы

4) Содержательная актуализация

(речевая зарядка)

4 минуты

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Answer the following questions about the United Kingdom.

( Обеим командам задается по три вопроса. За правильный ответ команда получает красную карточку. Если же в ответах учащихся будут грамматические ошибки, то команда получит синюю карточку).

Вопросы для команды девочек:

1.Where is the United Kingdom situated?

2. Which island is the largest?

3. What separates Great Britain from the Continent?

Вопросы для команды  мальчиков:

1. How many countries does the UK consist of?

2. What is the population of the United Kingdom ?

 3.Which city is the capital of  the country?

Отвечают на вопросы с опорой на  учебник.

 

 

 

Отвечают девочки:

 1.The United Kingdom is situated on the islands in the    northwest of Europe.

2.Great Britain is the largest island.

3.The English Channel separates Great Britain from the   Continent.

      Отвечают мальчики:

1.The UK consists of four countries: England, Scotland, Wales and Northern Ireland.

2.Its population is about  60 mln people.

3.London is the capital of the country.

 

Этап / подэтап учебного занятия

Время

Используемые электронные образовательные ресурсы

Основная часть урока

1) Активизация навыков аудирования.

8 минут

                         Деятельность учителя

You will listen to a text about London. You know a lot of facts about this wonderful city. Now try to sport the mistakes  made in the facts about London and correct them. Be attentive!

                                      London

       London is the capital of  Scotland. It is one of the oldest and largest cities of the world. They say that London is one hundred years old. London has suffered many misfortunes. In the fifth century Saxon and later Danes invaded  the British shores  and ruined the city. In 1665 the Great War  broke out. Many people died. Then in the winter  of 1666 the Great Fire broke out. Most of the city was destroyed.

             Now London is a big political, industrial  and cultural center. More than 1 million people live  there. London is situated on the river Clyde.  The river connected the capital with the sea.

            London is divided  into two parts. They are the City, the East End, the West End and Westminster. The West End is the richest part of the city with many beautiful shops, hotels , bars and restaurants. The East END IS THE PLACE WHERE THE WORKING PEOPLE LIVE. Westminster is the heart of business and commercial life. The City is the political center.

Деятельность учеников

Ученики читают текст и, используя полученные ранее зная, корректируют фактические ошибки.

                                     

                                           London

       London is the capital of the UK . It is one of the oldest and largest cities of the world. They say t the UK

 is two thousand years old. London has suffered many misfortunes. In the fifth century Saxon and later Danes invaded  the British shores  and ruined the city. In 1665 the Great Plague  broke out. Many people died. Then in the summer  of 1666 the Great Fire broke out. Most of the city was destroyed.

             Now London is a big political, industrial  and cultural center. More than 8 million people live  there. London is situated on the river Thames.  The river connected the capital with the sea.

            London is divided  into four parts. They are the City, the East End, the West End and Westminster. The West End is the richest part of the city with many beautiful shops, hotels , bars and restaurants. The East END IS THE PLACE WHERE THE WORKING PEOPLE LIVE. Westminster is the political centre. The City is the  centre of business and commercial life.

 Сравнивает тексты, выявляет команду, которая лучше всего справилась с заданием.

 

 

Этап/ подэтап учебного занятия

Время

Используемые электронные образовательные ресурсы

2) Активизация навыков говорения.

 

 

7 минут

Презентация «Places of interest of London» Слайды 2-9

Деятельность учителя

Деятельность ученика

 

If you have an opportunity to go to London , what would you see there and why? Your task is to tell us about one of the sights of London.

 По 4  ученика от каждой команды  коротко рассказывают о достопримечательностях Лондона, используя презентацию. За свои ответы они получают соответствующие звездочки.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Этап/ подэтап учебного занятия

Время

Используемые электронные образовательные ресурсы

3) Активизация навыков чтения с целью полного понимания.

 

7 минут

Презентация “Famous writers and poets.”

Деятельность учителя

Деятельность ученика

 

Britain is known to be famous for its writers and poets. Can you name any British writers and poets?

The following task for you is  to guess who it was. You should  put the passages of the story  in the right order, read them aloud  and tell what British writer this story is about.

Каждой команде дается по три экземпляра разрезанного на  части текста об одном из известных писателей - У.Шекспире или Р.Киплинге. За правильное чтение в логической последовательности и называние фамилии писателя команды получают звездочки.

                     Who was it?

He was one of the  world s greatest writers. He was born in Stratford-upon- Avon, England, where he received a classical education.

The Stratford school was a difficult place at that time. School days were long and only on the holidays he could have a real rest.

At the age of 18  he married Anne Hathaway and they have three children. When he was 31, he went to London. There he become an actor and began to write plays. He wrote plays for the famous Globe Theatre. Later he was one of the owners of the Globe Theatre.

He achieved great recognition during his lifetime. He wrote three types of  plays: histories, comedies and tragedies. He is acknowledged as one of the greatest writers of all time and has remained popular with readers around the world.

                     William Shakespeare

Команда девочек собирает текст о Шекспире.

 

 

                             Who was it?

He was an English novelist, a short -story writer and a poet. He  was born in Bombay, India, in 1865 where his father worked at that time.

When he was 6 yeas old, his parent sent the boy to England where he attended  school. At the age of seventeen  he returned to India where he worked as a newspaper reporter for several years.

At twenty-one he published his first book of poems. A year later he wrote a book of short stories  about India. Between 1887 and 1899 he visited many countries and lived for some years in America where he married an American girl.

He  is best known for his works for children, especially  The Jungle Book. He  was awarded the Noble for Literature in 1907.

                                       Rudyard Kipling

Команда мальчиков собирает текст о Киплинге.

 

 

Этап / подэтап учебного занятия

Время

Используемые электронные образовательные ресурсы

4) Активизация навыков просмотрового чтения

6 минут

Деятельность учителя

The following task is to do the Britain  Quiz.

 1.What is the name of the flag of England?

a)St..Andrew’ s Cross

b)St .Patric’s Cross

c) St George’s Cross

2. Who is the official heard of the UK?

a) the President

b) the Prime-Minister

c) the Queen

3. What place is the official home for the Queen?

a) the Tower

b) Buckingham Palace

c) St. Paul’s Cathedral

4.What  street do many British government offices stand in?

a) Whitehall

b) Picadilly Circus

c) Fleet Street

5. What is the name of the poet who was called “ The Father of English Poetry?»

a) G.Chaucer

b) G.G.Byron

c) W. Shakespeare

           6.What holiday is celebrated in Britain on December 25?

a)St. Valentine's Day

b) Mother’s Day

c) Christmas

Учитель проверяет правильность выполнения квиза.

Просматривают текст, строят свои предположения.

Этап / подэтап учебного занятия

Время

Используемые электронные образовательные ресурсы

Заключительная часть урока

1) Информация о домашнем задании

 

2 минуты

 

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Объясняет технологию выполнения домашнего задания на карточках Home task.

 You are to complete the crossword. Each team will be given one and the same crossword connected with Britain's traditions and customes.

 

Across

        2.The Englishmen’s favourite drink. ( Tea)

        4.They like drinking tea with it. (Milk)

        6.The political centre of London.(Westminster)

        8.The theater where W. Shakespeare worked as an actor. (Globe)

        10. The nickname of  London in England. (Smoke)

        12. The colour of taxis in London. (Black)

        Down

        1.The birds living in the Tower of London.  (Ravens)

       3. The most popular activity of English people. (Walking)

       5.The river on which London is situated. (The Thames)

       7.100 pence equal one…(Pound)

      9. The major spectator sport in Britain. (Football)

 Слушают учителя, записывают домашнее задание.

Ученики должны нарисовать кроссворд и вписать в него слова.

Этап/ подэтап учебного занятия

Время

Используемые электронные образовательные ресурсы

2) Рефлексия

 (подведение итогов урока)

 

4 минуты

 

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Подводит итоги урока.

Объявляется  команда - победитель и лучшие знатоки Соединенного Королевства. Выставляются оценки.

 

 

What new things have you learnt at this lesson?

Thank you for your work.

 Good-bye!

 

Учащиеся подсчитывают количество красных и синих звездочек.

 

 

 

Сообщают, что нового они узнали на уроке.

I have learnt about….

Good-bye!

 

 

Работает на Joomla!. Designed by: joomla 1.5 themes  Valid XHTML and CSS.